Dlaczego należy zadbać o rozwój kompetencji pracowników

Usługi

Na janklusak.pl/oferta/audyt-pracownikow-ac-dc/ znajdziesz więcej informacji o rozwoju pracowników

Coraz więcej pracodawców zauważa, że rozwój pracowników znacząco wpływa na sukces całego przedsiębiorstwa. Zmotywowany personel wyposażony w duży wachlarz kompetencji miękkich to istotny filar każdej firmy.

Rozwój pracowników – skuteczne techniki szkoleniowe

Audyt personalny pracowników umożliwiający diagnozę ich indywidualnych uwarunkowań i kompetencji może pomóc właścicielowi firmy w kompletowaniu zespołu, który będzie gotowy na wielorakie wyzwania. Za pomocą audytu Assessment Center/Development Center przeprowadzonego przez kompetentnego specjalistę można wychwycić, który z pracowników wykazuje kompetencje przywódcze i zostanie dobrym liderem teamu. Sesje AC/DC mogą być przeprowadzane na różnorodne sposoby – m.in. w postaci sesji indywidualnych oraz grupowych. W czasie spotkań stosowane są uznane techniki szkoleń, np. omówienie konkretnego przypadku (case studies), wywiady, symulacje bądź zadania grupowe. Przy ich użyciu można odkryć utajone możliwości kadry i wesprzeć rozwój pracowników. Po ukończeniu audytu można kontynuować pracę z pracownikami w postaci coachingu.

Poszczególne fazy audytów AC/DC

Poprawnie opracowany audyt jest podzielony na kilka stadiów. Zaczyna się od przeglądu kompetencji potrzebnych do wypełniania danej funkcji w przedsiębiorstwu. Później audytor opracowuje narzędzia, które zostaną zastosowane podczas sesji. Trzecim etapem jest zasygnalizowanie celów sesji, a także tego, co chce się z jej pomocą wypracować. Równie istotne jest też otoczenie, w którym będą wykonane sesje z pracownikami – musi ono dawać komfort, który wesprze spełnienie założeń audytu. Sama sesja AC/DC (indywidualna bądź grupowa) jest przeprowadzana przez doświadczonych coachów, którzy mają wykształcenie psychologiczne. Czas trwania sesji wynosi od czterech do sześciu godzin. Po jej zakończeniu Klient dostaje indywidualny, wyczerpujący raport, w którym zawarta jest analiza kompetencji audytowanych członków zespołu, wyliczone są ich mocne strony oraz przekazane są rekomendacje, jak powinien przebiegać dalszy rozwój pracowników. Audyt zamyka feedback.

Jan Kłusak - doradca HR, coach biznesu, psycholog

Mob.: +48 500 456 374
E-mail: [email protected]