Spoty reklamowe – jak pozyskać nowych klientów?

Reklama i marketing Usługi

Spoty reklamowe to zazwyczaj krótkie produkcje filmowe, których głównym zadaniem jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być emitowane w standardowych mediach (w lokalnej lub ogólnopolskiej telewizji), w przestrzeni publicznej (ekrany w komunikacji miejskiej) lub przed filmami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do sieci WWW trafionym pomysłem jest również użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, przed klipami na YouTube albo jako treści promowanej na Facebooku. Sporo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejszy sposób na reklamę produktów i usług.

Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?

Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż 30 sekund i podają treści w bardzo skondensowanym formacie, przy ich produkcji istotne jest kreatywne, niebanalne podejście do prezentowanego tematu. Z uwagi na to, iż bloki reklamowe w mediach tradycyjnych wyświetlane są w przerwach pomiędzy programami, ich autorzy rywalizują ze sobą w wyścigu o zdobycie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni też dobrze dobrana muzyka.

Filmy reklamowe – zadanie dla zawodowców

Produkcja filmów reklamowych to zadanie dla profesjonalistów, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (kamery tradycyjne i sportowe, lustrzanki cyfrowe, stabilizatory obrazu, drony), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, montażu czy dźwięku. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych angażują również doświadczonych lektorów i aktorów. Podstawą dobrego filmu reklamowego jest natomiast fascynujący scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zaskakujący swoja inwencją, a czasem nawet wywołujący wzruszenie lub pobudzający ich do myślenia.