Rodzaje pozycjonowania
Istnieją trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– miasto (np. “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Stare Miasto”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców zamieszkujących w tym samym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na reklamę i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny typ pozycjonowania to dobre i przetestowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki odpowiedniemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest również to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon LG Q60 niebieski,
– buty Nike Star Runner czarne sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specjalną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Dzień Matki lub Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków należy zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść witryny internetowej.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]