PBN – czym jest i jakie daje możliwości?

Reklama i marketing Strony internetowe Usługi

Szukasz pełnej oferty PBN? Idealnie trafiłeś! Zajrzyj na https://pbnmarket.pl.

Żeby odbiorca wyszukał twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, ale także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – użyteczne jako komponent wieloaspektowej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam treści. PBNy są przeważnie używane jako jeden z punktów złożonej strategii reklamowej, co wypada silnie podkreślić, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie wymaga znacznych nakładów finansowych, a później konieczne jest poświęcenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na dobrym poziomie.

Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak spożytkować możliwości PBN

PBNy świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie dodane są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym czy artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.

Kolejny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej wartość oryginalnego artykułu, bowiem natrafianie na linki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako dowód, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym medycyną i inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO