
Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych – pomyśl o użytkowniku!
Powszechne używanie urządzeń przenośnych sprawia, że twórcy stron internetowych z większą ochotą tworzą ich mobilne wersje. Jest to bardzo ważne z uwagi na coraz większy ruch w Internecie pochodzący właśnie z urządzeń mobilnych. Zasada jest jedna: jeżeli chcesz mieć większą liczbę użytkowników musisz stworzyć im jak najlepsze warunki korzystania z Twojej strony. Z tego względu właśnie konieczna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.
Jak przeprowadzić optymalizację dla urządzeń mobilnych?
Są rzeczy, o których musimy pamiętać, projektując naszą stronę. Jeśli chcemy zastosować zasadę „mobile friendly”, która ma wpływ na to, czy nasza strona jest przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych, przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby strona otwierała się w prawidłowy sposób na ekranach o różnej rozdzielczości. Warto także zapewnić szybkie wyświetlanie się zawartości serwisu. Użytkownikom korzystającym ze smartfonów czy z tabletów zależy przecież na szybkim dostępie do informacji. Następnym oczywistym, ale bardzo istotnym elementem, jest przejrzystość. Tworząc stronę z myślą o urządzeniach przenośnych musimy zwrócić uwagę na odpowiednią wielkość wszystkich elementów oraz odstępy między nimi. Przydatne jest też korzystanie z informacji o miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Niech nasz portal wyświetla dodatkowe notyfikacje o tym, co jest najbliżej użytkownika.
Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych – użyj Responsive Web Design
Pamiętanie o wymienionych wyżej zasadach z pewnością przełoży się na zwiększenie ruchu na optymalizowanej stronie. Osiągnąć to można na różne sposoby. Możemy stworzyć swoją stronę w oparciu o RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie zalecane przez Google. W niektórych sytuacjach nie możemy zapewnić pełnej responsywności. Wtedy powinno się pomyśleć o stworzeniu odrębnej, mobilnej wersji strony. Jest to wyjście mniej wygodne, ponieważ wymaga zastosowania innego adresu URL. Jeżeli nasza strona postawiona jest np. na WordPressie, można po prostu skorzystać z odpowiednich wtyczek, które sprawią, że strona będzie we właściwy sposób otwierała się także na urządzeniach przenośnych. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to w obecnej chwili obowiązek każdego webmastera.