Czemu warto współpracować z agencją SEO?

Reklama i marketing

Oferta kampanii SEO w najlepszej cenie. Przekonaj się co dla Was mamy.

Przedsiębiorstwa i właściciele stron internetowych, którzy pragną, żeby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na minimum trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podejmowanie działań samemu. Nie mając wiedzy w tematyce SEO i nie obserwując każdego dnia wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować właściwie i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat wprawnego SEOwca, jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam też osoby od kampanii Google Ads, programowania, projektowania graficznego czy content marketingu służące rzeczową pomocą w tych sferach.

Firma SEO – przejrzystość jej działań to ważny aspekt

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Co wziąć pod uwagę podczas wyboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy wybrać markę, która istnieje na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych oraz marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Współpracując z firmą, która działa od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO na ogół na swoich stronach posiadają zakładkę „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba przeanalizować opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi zadaniami się mierzyła. Solidna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: informuje o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, ale również dostarcza sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.

Inna zasadnicza kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w przeciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, konieczne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszperać samodzielnie online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd pracach SEO czy o istotnych dla klienta towarach lub usługach, które zamierza wypromować.

Rozliczenie za efekty – czy to dobra forma rozliczenia z firmą SEO?

Z nieufnością należy potraktować agencje SEO, które proponują umowę z zapłatą za uzyskany wynik. W takim systemie zleceniodawca płaci firmie SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 bądź do Top5). To wciąż dość popularny rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą wysokie zagrożenie – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt naruszając standardy ustalone przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm też nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, więc solidna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych wyników. Co do opłaty za współpracę z agencją SEO, to z rzadka bywa ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy niezbędne są wyższe nakłady finansowe, aby opracować dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie przedstawione w nim prace. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna klienta jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają dużo mniejsze.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]