Ściągnięcie filtra Google – przeczytaj koniecznie?

IT Strony internetowe

Zauważyłeś raptowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo ogromu starań, domena nie zmienia swojej pozycji w Google? Wszystkie te symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.

Ściąganie filtru Google

Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać problem fachowcom.