
Nierzetelne pozycjonowanie – bany i filtry Google
Budowanie własnej witryny online wymaga jej nieustannego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla potencjalnych klientów i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą zostać założone na portal, kiedy nasze działania wywołują naruszenie reguł prawidłowego SEO. Przyjrzyjmy się, co zrobić w takiej sytuacji.
Bany i filtry Google – co to jest?
Ban od Google to najgorszy wymiar sankcji, jaki może dotknąć witrynę www. Oznacza on kompletne wykasowanie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę znacznie komplikuje funkcjonowanie interesu. Weźmy pod uwagę, że gros użytkowników stosuje tylko Google, więc po zablokowaniu witryny wskaźnik naszych gości gwałtownie się obniży. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach przeglądania, co również negatywnie wpływa na klikalność portalu. Występują stosowane wprost przez pracowników Google filtry ręczne oraz wywoływane automatycznie przez specjalistyczne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
Jak uporać się z banem i filtrem Google?
Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google zakładane są m.in. za zamieszczanie nadmiernej liczby odnośników promujących naszą stronę internetową lub generowanie tzw. spamu w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby zlikwidować ban od Google trzeba najpierw zweryfikować jego podłoże. Pamiętajmy, żeby zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która sprawnie zajmie się z filtrem. Proces może jednak przeciągać się nawet 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.